FAG SmartCheck vald till den mest innovativa produkten

23-04-2013 | Arlandastad

HANNOVER/HERZOGENRATH, 10 april 2013. Schaeffler erhåller IEN Europe Award 2013 för FAG SmartCheck. Industrinyhetstjänsten IEN delar varje år ut ett pris för det senaste årets mest innovativa produkt - traditionsenligt inom ramen för Hannovermässan.

IEN Europe har i över 30 år informerat om nya produkter och lösningar för industrin. Från detta breda spektrum väljer redaktionen årligen fem produkter med särskild genomslagskraft. Läsarna röstar fram sin favorit online. FAG SmartCheck fick över 30 procent av rösterna och Schaeffler blev därmed 2013 års IEN Europe Award-vinnare. Redaktör Jürgen Wirtz överlämnade priset i samband med Hannovermässan.

FAG SmartCheck är ett innovativt mätsystem för realtidsövervakning av maskiner och anläggningar. Genom sin kompakta konstruktion och ett attraktivt pris blir övervakning av mindre, icke-redundant utrustning för första gången ekonomiskt rimlig. Sedan lanseringen 2011 har mätenheten gjort utmärkt tjänst i de mest skilda tilllämpningar, som vibrationssiktar, elmotorer, fläktar och pumpar. Den kompakta produkten är enkel att installera och okomplicerad att använda. Med en mängd smarta funktioner bidrar den till att optimera processer och minska livscykelkostnader.