Medias® online produktkatalog över INA och FAG-produkter - nu i version 5.0

20-11-2009 | Arlandastad

Snabbare, mer exakt och mer användarvänlig - så kan medias® 5.0 kort beskrivas. Onlinekatalogen innehåller hela INA/FAG's produktprogram inom rullningslager, glidlager och linjärsystem.

Snabbare, mer exakt och mer användarvänlig, tack vare en mer överskådlig meny och med språkvarianterna tyska, engelska, franska, spanska, italienska och kinesiska. Många funktioner i den uppdaterade versionen 5.0 guidar användaren direkt dit man önskar. Det är nu också snabbare och mer användarvänligt att söka och att använda CAD-data. Utvecklingstillbehören sparar således värdefull tid, som istället kan användas till kreativt designarbete.

Beräkningsdata kan sparas och användas till optimering av liknande lagerkonstruktioner vid ett senare tillfälle.

Medias® 5.0 är uppdaterat inom följande områden:

• helt nytt programutseende

• de tekniska principerna, som beskrivs i Schaeffler's huvudkataloger om lager och linjärprodukter, ingår nu i medias®

• senaste produktdata

• ny guide för lagerval

• ny version av beräkningsmodulen

Till dags dato finns fler än 3.000 användare av medias®, och varje månad görs mer än än 15.000 livslängdsberäkningar och över 40.000 CAD-modeller laddas ner