Schaeffler är ett starkt företag som alltid blickar framåt. Vi ser många av förändringarna i våra sociala, geopolitiska och makroekonomiska miljöer som utmaningar och möjligheter. Med denna bakgrund omsätter vi i praktiken de mål vi satt upp med vår ”Roadmap 2025”. Kampanjen, som du kan se här, är avsedd att ge en överblick över de frågor vi bryr oss om, och att hjälpa dig att lära känna varumärket Schaeffler.
Vi banar väg för att främja hur världen rör sig. Vi har gjort det i generationer och inom många områden, allt från mobilitet till industriella tillämpningar. Framgång handlar inte bara om att växa. För oss är det hållbarhet, digitalisering och innovation som gäller.
Innovation
Vår hängivenhet för innovation är kärnan i våra värderingar. Detta beror på att vi vet att innovation är en viktig faktor för vårt företags framgång – nu mer än någonsin tidigare. Det är därför vi outtröttligt arbetar för att skapa och förbättra framtidens teknologier och, genom att göra det, utgör vi grunden för att göra morgondagens värld bättre än den är idag.
Digitalisering
Insikter från data kommer att spela en allt mer central roll i framtiden. Data är avgörande för att flexibelt kunna möta kraven från både marknaden och kunden. Internt och externt samarbete med kollegor och kunder kommer också att bli allt viktigare för att skapa verkligt mervärde med digitala lösningar. Detta kräver ännu bättre processer och ett anpassat IT-landskap.
Hållbarhet
Schaeffler står för ett hållbart ledande som kombinerar ekonomisk framgång med ansvarsfullt agerande gentemot miljö, människor och samhälle. Inom detta spelar upphandling en stor roll. Vi lägger stor vikt vid att uppfylla ekologiska och sociala kriterier längs hela värdekedjan och att hushålla med resurserna.