Insamling av pengar för forskning om multipel skleros Schaeffler blir partner till Cykelnerven

Pressrelease Stage Image

14-03-2024 | Arlandastad

• Schaeffler blir sponsor av cykeltävlingen Cykelnerven som samlar in pengar till forskning om multipel skleros
  • Socialt engagemang till förmån för det lokala samhället spelar en viktig roll i Schaefflers hållbarhetsstrategi
  • Erfarna cyklister från hela världen tar sig an, under juni 2024, de 400 km över de tuffaste bergen, i kampen mot multipel skleros

Det globala rörelseteknikföretaget Schaeffler har inlett ett sponsorskap med det danska cykelloppet Cykelnerven som samlar in pengar till forskning om multipel skleros.

Socialt engagemang till förmån för det lokala samhället spelar en viktig roll i Schaefflers hållbarhetsstrategi och företaget strävar efter att vara aktivt genom strategiska partnerskap och samarbeten med välgörenhetsorganisationer och initiativ. Multipel skleros är en sjukdom som drabbar ett stort antal individer i Danmark och över hela världen. Därför har Schaeffler Danmark beslutat att bli sponsor till Cykelnerven, ett välgörenhetscykellopp som samlar in pengar till forskning om multipel skleros.

"Partnerskapet med Cykelnerven understryker vårt engagemang i lokalsamhället och samlar in pengar till en ädel och viktig sak som forskning för att bekämpa multipel skleros. Vi är glada att kunna ge vårt bidrag genom att sponsra ett motionsinitiativ för att cykla mot en framtid, förhoppningsvis fri från multipel skleros", säger Jens Föcker, General Manager, Schaeffler Danmark.

Om Cykelnerven
Cykelnerven är ett av Europas mest unika och utmanande cykelevenemang för välgörenhet. Varje cyklist ägnar hela året åt att samla in pengar genom lokala aktiviteter och evenemang, och aktiverar sitt nätverk, inklusive familj, vänner, kollegor och lokala företag. Under fyra dagar tar sig erfarna cyklister från hela världen an de 400 km över de tuffaste berg, mer än 10 000 höjdmeter och 5-25 % klättring. Cykelnerven äger rum på samma vägar som Tour de France, och bara veckor före detta stora lopp går av stapeln. Denna viktiga uppgift, tillsammans med det magnifika franska bergslandskapet och kamratskapet skapar minnen för livet för varje deltagare i Cykelnerven.

Mer information om Cykelnerven hittar du här: | Cykelnerven

Utgivare: Schaeffler Svergie AB

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal adress:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG