Schaeffler Lifetime Solutions Roadshow kommer till Norden och Baltikum Schaeffler visar upp innovationer inom underhåll på sin Roadshow i Norden och Baltikum

Pressrelease Stage Image
Schaeffler Lifetime Solutions Roadshow kommer till Norden och Baltikum

22-04-2024 | Arlandastad

• Schaeffler Lifetime Solutions Roadshow påbörjar sin turné i norra Europa.
  • Här visas Schaefflers lösningar för smörjning, övervakning, montering och demontering.
  • Schaeffler Lifetime Solutions garanterar produktionsfabriker en smidigare produktionsprocess och bidrar väsentligt till att öka den totala effektiviteten.

Schaefflers Lifetime Solutions Roadshow ger sig ut på en turné till de nordiska och baltiska länderna för att visa upp sina innovationer på ett interaktivt sätt. I trailern på denna roadshow har besökarna, på ett interaktivt sätt, möjlighet att uppleva de utmaningar som underhållspersonal står inför, och se de lösningar som Schaeffler erbjuder. Här visas olika produkter och lösningar som hjälper underhållspersonal att öka effektiviteten i sina fabriker. Bland de produkter som visas finns Schaefflers innovativa smarta smörj- och övervakningslösningar samt verktyg för montering och demontering, som garanterar en smidig produktionsprocess med minimal stilleståndstid för maskinerna.

En resa genom Europa
Efter att i år ha stannat till på europeiska platser som Tyskland, Spanien och Benelux är roadshowen nu redo att nå norra Europa. Turnén startar i Litauen och Estland i början av maj och fortsätter sedan genom Finland och Norge för att avslutas i norra Sverige i mitten av juni.

Den sex veckor långa turnén genom de fem länderna kommer att ha totalt sju stopp där partners, kunder och underhållspersonal kan lära sig mer om de lösningar som Schaeffler erbjuder för att enkelt och säkert uppfylla målet för alla produktionsanläggningar: att fungera smidigt, hållbart och effektivt, och undvika oplanerade driftstopp som ofta leder till höga kostnader för industrierna.

Trailern har tre stationer
Trailern har tre olika stationer: smörjning, övervakning, montering och demontering. Genom dessa stationer guidar experter besökarna genom att visa hur vardagen kan se ut för en underhållspersonal på en fabrik. De behov som uppstår för att produktionsprocesserna ska fungera smidigt täcks av Schaefflers omfattande portfölj av produkter och tjänster som är en kombination av innovativa produkter och digitala lösningar för övervakning och smörjning.

Alla dessa möjligheter ger kunderna en trygghet i att de kan hålla sina maskiner i gång på ett smidigt och enkelt sätt. De får lära sig om rätt fett för optimal smörjning av sina maskiner, hur man bäst övervakar alla maskiner, utför riktat och förebyggande underhåll eller monterar och demonterar lager på ett säkert och enkelt sätt. Schaeffler Lifetime Solutions Roadshow kommer att låta besökarna uppleva de produkter och lösningar som Schaeffler erbjuder för att maskiner ska fungera smidigt under hela sin livslängd.

För mer information om Lifetime Solutions, vänligen besök: Schaeffler Lifetime Solutions | Schaeffler medias

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal adress:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG